Pers

Perscampagne 2014 en 2015 : een internationaal succes

In september 2014 was Antwerpen de gaststad voor de Special Olympics Europese Zomerspelen, waarbij er delegaties uit 58 landen uit Europa en Eurazië werden verwelkomd. Een opmerkelijke affichecampagne die de gezichten van Kevin De Bruyne, Kim Gevaert en Jean-Michel Saive toonde met de kenmerken van personen met het syndroom van Down werd een grote hit op internet en kaapte onlangs een Webby Award weg in New York.

Een grootse prestatie verdient een groot publiek was de baseline van een grote en prestigieuze mediacampagne.

Van 25 juli tot 2 augustus 2015 nam een Belgische delegatie deel aan de Special Olympics Wereld Zomerspelen in Los Angeles, in de Verenigde Staten. Dankzij een oproep op facebook door Kevin De Bruyne, ambassadeur van Special Olympics Belgium, hebben 400 personen op de luchthaven de Belgische delegatie een warm welkom bezorgd. In hun bagage zaten maar liefst… 108 medailles.

In totaal verschenen er een honderdtal artikels in de Vlaamse en Franstalige media, waren er reportages op de VRT en de RTBF, een visibiliteit geschat op meer dan 500.000 euro.

 

Press materials

Contact

Indien vragen, gelieve met onze Communication & Social Media Responsible contact te nemen :  Gérard Defaux.