Special Olympics haalt goud op de Effie Awards !
De Effie Awards staan bij publiciteitsagentschappen heel hoog aangeschreven ; voor hen betekenen ze een absolute must. De Effie Awards bekronen elk jaar de meest doeltreffende marketing & communicatiecampagnes kwestie van impact en onmiddellijk resultaat.
De jury heeft dit jaar de Gouden Effie toegekend aan de Play Unified campagne van Special Olympics; hoogste onderscheiding dus ! “Dit resultaat beloont de indrukwekkende weerslag die bekomen werd door een uitgekiende strategie die feilloos werd omgezet in een straffe creatieve campagne ” aldus de organisator.
De cijfers spreken voor zichzelf : 6 maanden mediavolume aan 68 miljoen euro, dus een stuk hoger dan de 18 miljoen waarop gehoopt werd. 36% toename van deelnemende clubs, meer dan de helft aangroei van wat gehoopt werd tegen het jaar 2020, en last but not least : 3.600 nieuwe Special Olympics-atleten. Met de 15.600 atleten die we vandaag tellen dus goed op weg om 20.000 atleten te laten sporten tegen 2020 !
Hartelijk dank en bravo aan al de deelnemers van het Play Unified avontuur !