Effie Awards 2017 : Gold for Special Olympics Belgium !

Special Olympics haalt goud op de Effie Awards !

De Effie Awards staan bij publiciteitsagentschappen heel hoog aangeschreven ; voor hen betekenen ze een absolute must.  De Effie Awards bekronen elk jaar de meest doeltreffende marketing & communicatiecampagnes kwestie van impact en onmiddellijk resultaat.

De jury heeft dit jaar de Gouden Effie toegekend aan de Play Unified campagne van Special Olympics; hoogste onderscheiding dus ! “Dit resultaat beloont de indrukwekkende weerslag die bekomen werd door een uitgekiende strategie die feilloos werd omgezet in een straffe creatieve campagne ” aldus de organisator.

De cijfers spreken voor zichzelf : 6 maanden mediavolume aan 68 miljoen euro, dus een stuk hoger dan de 18 miljoen waarop gehoopt werd. 36% toename van deelnemende clubs, meer dan de helft aangroei van wat gehoopt werd tegen het jaar 2020, en last but not least : 3.600 nieuwe Special Olympics-atleten. Met de 15.600 atleten die we vandaag tellen dus goed op weg om 20.000 atleten te laten sporten tegen 2020 !

Hartelijk dank en bravo aan al de deelnemers van het Play Unified avontuur !